måndag 12 oktober 2015

XC i Skuleskogen

Igår var vi ett gäng som åkte till Skule för att cykla XC. Det var en fantastiskt fin dag med cykling, korvgrillning och ungefär miljoner bilder. Jag var dock inte fotograf så jag kan bara bjuda på två bilder än så länge. Det kommer fler sen när jag får resten av bilderna :)

torsdag 1 oktober 2015

Vilken vecka!

Vilken vecka det här har varit/är/kommer bli! I måndags var det andra seriematchen för säsongen och det på hemmaplan mot RIG. Tyvärr gick det inte som planerat utan vi förlorade med 1-4. Vi jobbade på bra och lyckades hålla dom utanför men tyvärr ligger vi lite för långt ifrån vilket gör att de kan skjuta mycket utifrån på vår skymda målvakt.

Tisdag så stod cykling på schemat som vanligt. Det var Skyttis denna gång och med rejäla lysen kunde vi cykla ända till 20:00. Jag har för övrigt köpt en gopro och hunnit filma med den två gånger när vi cyklat. Tyvärr har jag inte hunnit klippa ihop någon video än men jag är på god väg :)

Igår onsdag var det innebandyträning tillsammans med juniorlaget då de ska spela SM till helgen. Jag kände mig halvhängig men det gick ganska bra ändå. Kroppen kanske var lite trött sen måndagen och tisdagens aktiviteter. Efter träning gick jag och Emelie på bio och såg filmen Everest. En bra film om något lite seg ibland.

Idag är det torsdag och egentligen innebandyträning ikväll men jag har sedan lång tid tillbaka planerat in att gå på en föreläsning med Emelie på 1life. Föreläsningen heter "Släpp foten fri" och anordnas av "Art of running". De skriver bland annat detta på deras hemsida:
Under ca 3 timmar kommer Ni ur ett evolutionärt perspektiv få en mycket djupare förståelse för hur Era kroppar och fötter är tänkta att fungera. Vi kommer ta död på flera myter och valda sanningar kring skor, sulor, inlägg och annat som sätter våra fötter och kroppar ur funktion. Fokus kommer dock att ligga på hur vi återfår styrka och funktion i våra fötter.

Det ska bli väldigt spännande att får höra vad de har att säga. Tyvärr missar jag beep-testet som laget springer ikväll. Det skulle ha varit kul att se vart man ligger för tillfället. Laget kör beep för att kunna dela gruppen i vilka som behöver löpning respektive styrka som vi kommer köra innan måndagsträningarna. För att hamna i gruppen som kör styrka måste man springa högre än nivån 10,7.

Imorgon fredag är vi ett gäng som drar till Järvsö efter jobbet. Vi ska bo där fredag-söndag och cykla downhill. Ska bli riktigt roligt, hoppas på bra väder och inget regn då jag inte är något stort fan av lera!

onsdag 3 juni 2015

Sandy bay beach

I morgonkväll sätter vi oss i bilen och drar ner till Arlanda för 0715 lyfter planet mot Sandy bay beach, Ayia Napa, Cypern och solen. Ska bli hur härligt som helst att bara slappa, sola, äta, bada och ha det bra.

tisdag 2 juni 2015

mtb

Har bytt pedaler på min nya cykel nu och hunnit med att köra två gånger med vanliga skor. Igår körde jag en sväng själv på Skyttis. Lyckades inte helt med att hitta rätt väg som vi kört tidigare men det var nog lika bra. För den delen jag missade har varit en riktig lervälling! Och så blött som det var överallt igår så tror jag inte jag skulle kommit genom det partiet utan att drunkna.

Jag körde även ikväll tillsammans med CK Örnen, som vanligt på tisdagar. Vi körde uppe vid Hörnsjön. 2 timmar blev det. Kändes mycket bättre än förra gången vi körde här. Både för att det var första gången med nya cykeln då men även för att jag körde med SPD-pedalerna. Nu vågar jag mycket mer än sist och förhoppningsvis blir det ännu bättre till slut. Jag har som en liten spärr i huvudet som jag vill bli av med. En liten figur som när det kommer ett svårt parti säger "det där ser farligt ut, kör inte där, du kommer aldrig klara det". Men ju mer jag kör desto bättre kommer det bli, det är jag övertygad om! :)

tisdag 26 maj 2015

Canyon Nerve AL 7.9

Jag har köpt en cykel!!! En Canyon Nerve AL 7.9

Två tisdagar med CK Örnen har jag fått lånat en Fat bike att cykla på. Riktigt kul! Det känns ungefär som en traktor :)

torsdag 7 maj 2015

Long time no see

Mycket har hänt sen senaste inlägget...

SM-finaler i innebandy + utgång
En trevlig dag med mycket innebandytitt och surr med några från laget. Stannade kvar och grillade och gänget fylldes på med ett grabbgäng. Utgång på statt, mycket rolig kväll!

MTB
Har börjat cykla mtb med CK Örnen, i skrivande stund har jag varit med tre tisdagar och cyklat och tycker det är superkul! Nästa projekt nu är att köpa en ny cykel som passar lite bättre till terrängen.

Löpteknik
Intersport hade en löparhelg där de bjöd på två lunchpass (fredag och lördag) som Andreas Domeij höll i. Tur hade jag för det vara bara jag och en tjej till där på lördagen så vi fick mycket tips och feedback för hur man kan utveckla sin löpning och löpteknik.

Klassåterträff
10 år sedan vi gick ut 9:an. Träffades några ur klassen innan och surrade lite och sedan följdes vi till Brux där det blev mat, ännu mer surr och dans. Senare åkte vi vidare till Statt. Kvällen slutade väldigt bra då jag fick ett paraply av en trevlig vakt då jag skulle gå hem för det regnade ute :)

Umeå-shopping
En shoppingdag med mamma i Umeå och därmed första långkörningen med hennes nya bil. Gick kanon både med körningen och shoppingen :) Köpte handskar som jag kan ha i min nya hobby, mtb :D

After work
En lugn after work med avdelningen. En god fish n´chips avnjöts på o´learys och därefter en efterrätt. Friterad glass. Den var helt ok men jag ångrade mig rätt mycket efter. Men nu har jag provsmakat så då behöver jag inte köpa den igen :)

Mary kay
Sminkparty hos Blomman. Lovade mig själv innan att jag inte skulle falla för trycket och handla ihjäl mig och det gick riktigt bra. Köpte bara ett nagellack och en maskara.

Tjejfest
I lördags var jag på tjejfest. Vi hade lite "lära-känna-bingo" goda snittar och snacks, trevliga tjejer, okänca och kända. En riktigt trevlig och rolig kväll helt enkelt! :)

Födelsedagskalas
I söndags hade jag kalas för familjen, vi åt glass och grillade lite burgare. Igårkväll hade jag några vänner på besök. Mycket trevligt. Fick jättefina blommor och ett doftljus som doftade ljuvligt!

2 km test
I måndags började innebandysäsongen precis som vanligt med ett 2 km test. Om jag jämför tiden jag fick med min bästa tid jag någonsin fått (2 somrar sen) så måste jag förbättra mig med 40 sekunder. Det ska vi väl kanske kunna fixa. Vi har två test kvar att göra denna sommar, ett om 6 veckor och sen ett till 3 veckor efter det.

onsdag 15 april 2015

Tredje dagen

Nu är tredje dagen av utmaningen påbörjad och jag tycker det har fungerat riktigt bra hittills. Jag kör med en PW till jobbet där jag byter om och dricker mitt varma Anti inflammatory lemon water gjord på vatten, lime, citron, ingefära och gurkmeja som jag kokat

Till förmiddagsfikat har jag förberett en juice på morgonen, jag är inne på den tredje nu av fyra som jag skrivit ner recepten på och hittills har alla smakat bra. I måndags drack jag juice på rödbeta, äpple, grönkål och citron. Igår (tisdag) drack jag (Natural detox green juice) juice på äpple, grönkål, gurka, broccoli, persilja, ingefära och jalapeño och idag håller jag på att dricka (Reboot super green detox) en på grönkål, persilja, gurka, selleri, zucchini och lime.

Reboot super green detox, inte alls lika god som de två tidigare. Är nog sellerin som ställer till det.

På kvällen då jag blir lite sugen på kvällsfika så har jag hittat två smoothie som jag kör med varannan dag. Supergoda båda två. Råkade bli lite väl mycket igår bara så då vet jag det tills imorgon :) Den ena, Creamy peanut butter jam, med jordgubbar, hallon, jordnötssmör, banan, mandelmjölk, honung och is. Den andra, Blueberry piña colada, med blåbär, ananas, banan, kokos, kokosmjölk, vatten, honung och is.